Krok pierwszy – produkt
W pierwszej kolejności określ, co i komu chcesz sprzedawać. Zapoznaj się też z ofertami konkurencyjnych sklepów internetowych, aby poznać ich słabe strony. W ten sposób dowiesz się, co możesz zrobić lepiej, by stworzyć dochodowy sklep internetowy.
Bez względu na to, jakie produkty zamierzasz sprzedawać, konieczne będzie ich przyporządkowanie do kategorii. Zaprojektowanie drzewka kategorii pomoże klientom w szybkim zapoznaniu się z asortymentem. Pamiętaj też o opisach produktów i zdjęciach. Aby dotrzeć do klientów, możesz też założyć firmowego bloga.
Krok drugi – dostawca
Jeszcze przed uruchomieniem sklepu internetowego musisz znaleźć partnera, dzięki któremu zyskasz stały dostęp do towarów, jakie planujesz sprzedawać. Czy wiesz, że możesz zminimalizować koszty, decydując się na dropshipping? Dzięki integracji sklepu z hurtownią zyskasz sporo czasu – ominą Cię obowiązki związane z przygotowaniem i wysyłką paczek.
Jeżeli planujesz prowadzić sklep internetowy z własnym magazynem, pamiętaj też o nawiązaniu współpracy z firmami kurierskimi.
Szukasz pomysłu na biznes? Przeczytaj nasz poradnik: Pomysł na firmę 2022 – poznaj 5 biznesów z perspektywą.
Krok trzeci – sklep internetowy
Gdy już zdecydujesz, co, komu i jak chcesz sprzedawać, kolejnym etapem jest uruchomienie sklepu internetowego. Masz dwie możliwości:
● Zlecenie wykonania sklepu internetowego według własnej koncepcji – jest to rozwiązanie droższe, które oferuje jednak praktycznie nieograniczone możliwości, gdy mowa o ostatecznym efekcie
● Wybór jednej z gotowych platform e-commerce – przemawiają za tym nie tylko niższe koszty, ale również wbudowane integracje i dodatki oraz możliwość skorzystania z pomocy technicznej
Krok czwarty – formalności
Zanim zaczniesz sprzedawać w sklepie internetowym, musisz jeszcze zadbać o regulamin i politykę prywatności. Nie lekceważ tych dokumentów! Jeżeli klient będzie chciał zwrócić zakupiony towar, to właśnie w regulaminie będzie szukał informacji o tym, jak to zrobić.
Pamiętaj, że wszystkie zapisy zarówno regulaminu, jak i polityki prywatności muszą być zgodne z aktualnymi przepisami. Jeżeli nie czujesz się na siłach, aby opracować te dokumenty samodzielnie, skorzystaj ze wsparcia prawnika.
Krok piąty – działalność gospodarcza
Czy wiesz, że nie musisz zakładać działalności gospodarczej, aby prowadzić e-sklep? Jest to możliwe dzięki działalności nierejestrowej, na którą możesz się zdecydować, gdy:
● Przychody z działalności nie przekraczają 50 proc. minimalnego wynagrodzenia – w 2022 r. to 1505 zł miesięcznie
● Zakładasz firmę po raz pierwszy lub po upływie 5 lat, licząc od zamknięcia lub zawieszenia ostatnio prowadzonej działalności
Nie możesz prowadzić działalności nierejestrowej? Skontaktuj się z nami – jako profesjonalne biuro rachunkowe pomożemy Ci założyć firmę i zadbamy o Twoje rozliczenia z urzędami.